Makijaż biznesowy
Wiele z Was na pewno zastanawia się: Po co w drogeriach są tak duże szafy z kosmetykami do demakijażu? Na co tyle możliwości- mleczek, toników, płynów micelarnych, żeli i olejków? Dlaczego w każdym gabinecie kosmetycznym zaczyna się od demakijażu, także wtedy, gdy na skórze klientki nie ma grama pudru?
Oczyszczanie skóry jest podstawową zasadą jej pielęgnacji. Nasza skóra zbudowana jest z wielu warstw, górna warstwa-rogowa ma zdolność złuszczania. Codziennie zbierają się na niej zanieczyszczenia z powietrza pomieszane z kremem, makijażem i naturalnie wytworzonym przez naszą skórę łojem. Ta niezwykła mieszanka powinna być regularnie usuwana ze skóry rano- po kilkugodzinnym śnie i wieczorem- po całym dniu.
Wiosna

- najdelikatniejsza karnacja
- skóra blada, lekko żółtawy/ złocisto-beżowy lub brzoskwiniowy odcień
- skóra często piegowata (piegi złotobrązowe)
- łatwo się rumieni
- opala się na brązowo
- włosy jasne, delikatne i cienkie w złocistym odcieniu najczęściej złoty blond, rudawy blond, lniany, słomkowy, jasno-rudy, marchewkowo- rudy po miodowy i złotobrązowy
- oczy jasne i przejrzyste w czystych barwach. Najczęściej przezroczysto błękitne/zielone, szarozielone/ niebiesko-zielone, złotobrązowe. Tęczówki często pokryte cętkami.
- Źrenica wyraźnie oddzielona od tęczówki obwódką
- wszystkie kosmetyki z ciepłymi pigmentami
- usta w kolorze brzoskwiniowym, łososiowym, mandarynkowym, różu opalizującym na złoto, ciepłym różanym odcieniu, czerwieni makowej/oranżowej, jasnym beżu
- makijaż oka: kremowa biel, kość słoniowa, żółć słomkowa, żółć słoneczna, brzoskwinia, łosoś, koral, złoty, złocisty beż, zieleń jabłkowa, ciepły czekoladowy brąz, złoty brąz
Lato

- cera jasna, mleczna, blado-beżowa, pastelowa, zawsze ma chłodny odcień- błękitnawy/szarawy/różowawy
- włosy w mysim kolorze
- oczy dają wrażenie zamglonych, tęczówka nie kontrastuje z białkiem, jest jakby rozbielona najczęściej w kolorze szarym, szaroniebieskim, zielonym, jasno brązowym
- często towarzyszą jej zaczerwienienia i naczynka
- stosunkowo łatwo się opalają, a ich skóra jest wtedy śniado-oliwkowa
- piegi szaro-różowe
- najczęściej spotykany typ w Polsce
- makijaż w delikatnych, pastelowych, chłodnych barwach z domieszką bieli, pudrowego różu i szarego błękitu
- makijaż ust: pudrowy róż, róż angielski, wiśniowy, lilaróż, rozbielony śliwkowy, czerwień wina, zgaszona czerwień
- makijaż oka: biel złamana szarością lub różem, chłodna waniliowa żółć, pudrowy róż, kakaowy, kawa z mlekiem, mleczny brąz, lawenda, oberżyna, popielaty, grafit, srebro, seledyn,czekoladowy brąz-złoto
- generalnie kolory z chłodnym pigmentem
Jesień

- ton cery złocisty, cera blado-przeźroczysta, w kolorze kości słoniowej, kremowo-brzoskwiniowa, złocisto-beżowa
- piegi w kolorze rudym/ złocisto-beżowym
- policzki zwykle blade
- jesienie opalają się na czerwono, źle znoszą kąpiele słoneczne
- włosy głównie rude od rudawego blondu, przez marchewkę, miedź, kasztan i złoty-brąz. Czasem zdarzają się szatynki, ale ich włosy mają zawsze złociste lub czerwone refleksy. Włosy są zawsze bujne, gęste i błyszczące.
- Kolor oczu jest nasycony, intensywny. Zazwyczaj w kolorze brązowym lub zielonym. Brązowe oczy mają odcień bursztynu, złotego brązu i czekolady. Zielone są przejrzyste jak kocie. Często na tęczówce pojawiają się plamki-złote, brązowe, czarne
- barwy ciepłe, dojrzałe, kolory polskiej jesieni
- makijaż ust: ciepły beż, złotawy piaskowy, brzoskwiniowy, koralowy, pomarańczowy, łososiowy, czerwień pomidora, kasztanowy, złocisty brąz
- makijaż oczu: biel wełny, écru, żółć kukurydziana, żółć słoneczna, stare złoto, szampan, morela, oranż, ceglasty, miedziany, musztardowy, cynamon, śliwka, zieleń szmaragdowa,ciepły nasycony turkus, ciepła oberżyna
Zima
- dwa podtypy: Królowa Śniegu i Zima Orientalna
- cera Królewny Śniegu jest jasna, chłodna, porcelanowa w odcieniu błękitu bądź różu, nie miewa rumieńców, jest wręcz śnieżnobiała. Baz makijażu Królewny wyglądają blado wręcz przeźroczyście. Nie zbyt dobrze znoszą kąpiele słoneczne, opalają się na czerwono
- Cera Zimy Orientalnej jest oliwkowa, w kolorze kamiennego beżu lub złamanego różu. Łatwo się opalają, a ich skóra jet wtedy w odcieniu ciemnego brązu. Cera wydaje się ziemista, ożywiają ją jedynie chłodne nasycone barwy.
- Włosy Zim są najczęściej kruczo-czarne, silnie kontrastują z bladą cerą. Szatynki mają włosy o barwie jasnego popielatego brązu po ciemny szarawy brąz oraz czarno-brązowy. Zimy często siwieją w młodym wieku.
- Oczy Królewny są w kolorze lodowego błękitu, szklistej zimnej zieleni, ciemno niebieskie. Zima orientalna ma oczy w odcieniu ciemnobrązowym, zimnym, zbliżonym do czerni. Oczy Zim są zawsze wyraziste, linia rzęs mocno oddziela się od cery. Występuje silny kontrast między czystą bielą gałki ocznej, a kolorem tęczówki.
- wszystkie mocne, nasycone, ostre barwy z zimnymi pigmentami
- makijaż ust: jasny zimny róż, ciemna malina, fuksja, azalia, czerwień szkarłatna, krwista czerwień w chłodnym odcieniu, głęboka wiśnia, burgund
- makijaż oczu: śnieżna biel, lodowy szary beż, fuksja, blady zimny róż, ciemna malina, głęboki burgund, ciemna oberżyna, ciemna śliwka, fiolet biskupi, szafir, granat marynarski, zimny lodowy turkus, zieleń butelkowa, gorzka czekolada, srebro, grafit, hebanowa czerń
Do każdego z wymienionych typów pasują zupełnie inne kolory zarówno w makijażu jak i stroju.
Królowa Śniegu:

Zima Orientalna:

Kolejność czynności przy wykonywaniu makijażu:
- Nakładamy krem (tak by skóra pod makijażem była nawilżona. Podkład ma tendencje do wysuszania skóry i mogą się tworzyć tzw. suche skórki) czekamy aż krem się wchłonie. Można w tym czasie wypić poranną kawę
- Nakładamy bazę silikonową (nie jest konieczna, przedłuża jedynie trwałość makijażu, powoduje że nie „zważ się” on na twarzy. Doskonały u osób którym makijaż znika z twarzy kilka godzin po nałożeniu)
- Jeśli występują naczynka, i wszelkie zaczerwienione wykwity nakładamy punktowo zielony korektor
- Nakładamy podkład na całą buzię pędzlem, gąbeczką bądź palcami
- W miejscach do rozświetlenia nakładamy rozświetlacz (najlepiej bez drobinek), a pod oczami jeśli jest taka potrzeba- korektor w kolorze podkładu, ale bardziej napigmentowany
- Pudrujemy skórę
- W odpowiednich miejscach używamy bronzera w celu wymodelowani twarzy
- Stosujemy róż na kości policzkowe
- Wykonujemy makijaż oczu
- Podkreślamy kolor ust
Zasadnicze techniki zaczerpnięte z malarstwa i fizyki:
- logika światłocienia-mówi o niestosowaniu ciemnych i jasnych kolorów w miejscach w których nie występują naturalnie np. środek czoła będzie zawsze jasny- tam nie położymy bronzera tylko rozświetlacz
- shading- aplikujemy kosmetyki ciemniejsze od bazowego co powoduje ukrycie i zmniejszenie danej części!! Np. wystające kości policzkowe będziemy modelować ciemnym kolorem- bronzerem
- highlighting- aplikujemy kosmetyk o ton jaśniejszy od bazowego co uwypukla, powiększa i eksponuje daną partię np. rozświetlacz nakładamy w miejscu bruzd nosowo-wargowych w celu uwypukleniu ich i zmniejszeniu ich widoczności
- perspektywa barwna- nadawanie twarzy trójwymiarowości poprzez stosowanie kolorów ciepłych które uwypuklają i przybliżają (stosowane w makijażu oka głęboko osadzonego) i kolorów chłodnych które oddalają i chowają (stosowane w makijażu oka wypukłego)
- złudzenie optycznego- linie poziome poszerzają, a linie pionowe wydłużają
- irradacja- kosmetyki z połyskiem uwypuklają, przybliżają, kosmetyki matowe spłaszczają i pozbawiają objętości
Szukasz pomysłu na prezent?